Ką vairuoja užsieniečiai

ToyotaLietuvos vairuotojai daugiau mažiau yra lengvai nuspėjami. Net ir nepasitikrinę statistikos departamento arba regitros duomenų bazėje turbūt laisvai pasakytumėte, jog populiariausi automobilių, naudojamų Lietuvoje, gamintojai yra vokiečiai Volkswagen ir Audi. Ir jie abu sudaro tikrai didelę naudotų ir naujų automobilių rinkos dalį mūsų šalyje, nepaisant to, jog kitų gamintojų yra net kelios dešimtys. Priežastys to paprastos. Visų pirma, būtent Vokietija yra pagrindinė šalis, iš kurios į Lietuvą gabenami naudoti automobiliai. Natūralu, jog daugiausiai vokiški ir gabenami. Tai lemia gana nedidelę šių automobilių kainą mūsų šalyje. Didelė vidinė tokių gamintojų modelių rinka lemia ir pigias detales bei dažnai pigesnį remontą. Natūralu – ir servisai bei pavieniai meistrai labiausiai pažįsta populiariausius automobilių modelius. Na ir dar vienas svarbus veiksnys – tai pripratimas. Jei pirmąjį automobilį lietuvis pirko kuo pigiau, o tai daugeliui buvo VW Golf, tai dažnai ir antrojo jis ieškos to paties gamintojo. Na o Audi mėgstama dėl aukštos kokybės ir komforto, nors pirmasis punktas yra gerokai diskutuotinas. O ką vairuoja užsieniečiai, turtingesnėse pasaulio šalyse? Gal Toyota, gal Ford‘us, o gal dauguma jau sėdi prie elektromonilių vairo? Užmeskime akį, tikrai įdomu.

Mėgstame lygiuotis į Estiją. Užmeskime akį į šią mūsų kaimynę. Štai mūsų pamėgtieji VW automobiliai šioje šalyje užima vos trečią vietą, o Audi vos patenka į dvidešimtuką. Naujų automobilių rinkoje Estijoje dažniausiai laimi Toyota automobiliai. Nors ir brangesni, tačiau patikimi ir verti dėmesio. Įdomu tai, kad dažnai net keli Toyota modeliai pešasi tarpusavyje dėl daugiausiai mėnesio pardavimų. Dažniausiai tai būna Toyota Auris ir Toyota Avensis (plačiau galima paskaityti http://toyota-modeliai.eu/). Estijoje labai populiarūs ir Škoda automobiliai. Paprasti, ganėtinai pigūs, tačiau pakankamai patvarūs ir patikimi. Išvada paprasta – estai yra praktiški žmonės, nemėgstantys servisų ir perdėtos automobilio priežiūros. Jeigu kišenė leidžia, perka Toyota, jeigu ne – renkasi Škoda. Beje, pastarojo gamintojo modeliai vis labiau populiarėja ir Lietuvoje.

Štai vienoje didžiausių Europos valstybių, Prancūzijoje, situacija visiškai kitokia. Jie turi savo automobilių gamintojų, kuriuos Lietuvoje įprasta keikti. Tačiau Tėvynėje Peugeot ir Citroen automobiliai užima daugiau negu pusę visos šalies automobilių rinkos. Faktai iškalbingi, ypač turint omenyje tai, jog prancūzai tikrai neturi didelio pagrindo taupyti ir negalėtų sau leisti daug patikimesnės Toyota gamintojos, kuri šioje šalyje turi maždaug vos penkioliktą vietą pagal automobilių skaičių. Atsisukę į Vokietiją pamatysime gana panašią situaciją – čia vyraus būtent vokiški automobiliai. Štai Didžioji Britanija pirmenybę teikia Ford bei Vauxhall gamintojus, kurie vėl gi gaminami šioje šalyje.